تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/10/25 - 12:38
کد خبر: 493328

در نامه دفتر تحکیم وحدت خطاب به حسن روحانی مطرح شد؛

سه دلیلی که روحانی نباید خود را در معرض مسئولیت جدید قرار دهد/ از برجام تا خلف وعده‌ها

سه دلیلی که روحانی نباید خود را در معرض مسئولیت جدید قرار دهد/ از برجام تا خلف وعده‌ها

در بخشی از این نامه آمده است: آقای روحانی! گویا فراموش کرده‌اید که در لابه‌لای شعارهای پر زرق و برق انتخاباتی‌تان چه وعده‌هایی را به مردم دادید و به آنها عمل نکردید! به صراحت در نشست انتخاباتی سال ۹۶ مطرح کردید که گویا ذره‌ای شرمندگی از دور اول دولت خود ندارید و‌خوش‌حالید از اینکه به قول‌های خود عمل کردید و شرمنده مردم نشدید!

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی به تشریح اجمالی عملکرد این دولت در مسائل داخلی و بین‌المللی و چالش‌های ایجاد شده در پی اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت که در مشروح نامه را می‌خوانید:  

جناب آقای حسن روحانی

دولت دوازدهم، که ریاست آن در دست جنابعالی بود، در عملکرد خود حائز نکاتی است که ذکر آنها به عنوان بخشی از کارنامه‌ی اجرایی جنابعالی در دولت دوازدهم در این برهه از زمان لازم است: 

 یک. برجام

از ابتدای بنای دولت، هویت ایران در محدودیت‌های بین‌المللی قرار گرفت. دلیل این مدعا هم این است که جنابعالی بر تیم خود در وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تمرکز کردید و ادعا نمودید که بهترین تیم را برای حل مسئله هسته‌ای انتخاب کرده‌اید؛ اما مشخصا عملکرد دیپلماسی در دولت جنابعالی با انتقادات زیادی همراه بود و حتی فرصت‌های مهم در روابط بین‌المللی را از دست داد! همچنین به تعبیر مقام معظم رهبری، مهمترین تجربه‌ی دولت دوازدهم برای انقلاب اسلامی این بود که نشان داد اعتماد به غرب نتیجه مثبتی نمی‌دهد و باید به خودمان اتکا کنیم.

 دو. بحران‌های اقتصادی 

الف) بیکاری

دولت دوازدهم درسال ۹۲ با این شعار که قرار است ۳ونیم شغل برای بیکاران ایجاد کند و با برنامه‌ای مدبرانه، مشکل بیکاری در جوانان را حل نماید، روی کار آمد؛ اما آمارها نشان می‌دهند که نرخ بیکاری در دولت دوازدهم به ۲۳.۶ درصد رسید، درحالیکه در هشت سال دولت قبلی این نرخ حدود ۲۲.۹ بوده است!

ب) منفی شدن رشد درآمد ملی 

متوسط رشد درآمد ملی کشور در ۸ سال دولت دوازدهم منفی ۱.۸ درصد شد، در حالیکه در دولت‌های نهم و دهم مثبت 2.8 درصد بود!

ج) فاجعه مسکن

دولت دوازدهم با اینکه وعده داده بود طرح ساخت و ساز مسکن و طرح مسکن مهر، استمرار خواهد یافت، رکورددار کمترین اعضای مجوز ساخت‌وساز سالانه مسکن در ۱۶ سال اخیر را کسب کرد! همچنین قیمت مسکن در تهران از سال ۹۲ تا ۹۹ بیش از ۶ برابر افزایش پیدا کرد!

د) جهش نقدینگی و افزایش تورم

رشد افسارگسیخته پایه پولی و افزایش بی‌سابقه نقدینگی در دولت دوزادهم، نهایتا منجر شد که تورم در کشور بیش از حد ممکن شود. لازم به ذکر است که میزان نقدینگی در انتهای دولت دوازدهم نسبت به زمان آغاز به کار، بیش از ۵ برابر شد!

ه) ناکارآمدی سایر عرصه‌های اقتصادی

شاخص منفی سرمایه‌گذاری و صفر شدن نرخ رشد اقتصادی، افزایش 146 تا 750 درصدی قیمت اقلام خوراکی، شش برابر شدن قیمت پراید و وضعیت آشفته تولید و توزیع و بهای خودرو، جهش نرخ سکه و اجاره بها، وضعیت اسف‌بار بورس، افزایش شاخص فلاکت، افزایش ۳۲۶ درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی و... آمار و ارقام و گزارش‌های دیگری از عملکرد نامطلوب دولت در حوزه اقتصادی است.

سه. خلف وعده‌های دولت

آقای روحانی! گویا فراموش کرده‌اید که در لابه‌لای شعارهای پر زرق و برق انتخاباتی‌تان چه وعده‌هایی را به مردم دادید و به آنها عمل نکردید! به صراحت در نشست انتخاباتی سال ۹۶ مطرح کردید که گویا ذره‌ای شرمندگی از دور اول دولت خود ندارید و‌خوش‌حالید از اینکه به قول‌های خود عمل کردید و شرمنده مردم نشدید! لکن باید یادآوری کرد که قانون‌شکنی صریح دولتمردان‌تان، فیش‌های حقوقی نجومی برخی دولتمردان، ایجاد محدودیت برای رسانه‌های منتقدان دولت و... تنها بخشی از خلف وعده‌های شماست!

در نهایت

به فردی با سابقه شما که تنها موارد ذکر شده بخشی از کارنامه‌ی اجرایی او در جایگاه ریاست جمهوری است، پیشنهاد می‌کنیم که برای خیر دنیا و عقبی‌ خود دیگر خود را در معرض مسئولیت‌های مهم کشور قرار ندهید. ضمن اینکه ماجراهای مصاحبه‌هایتان علیه منتقدین و توهین به آنها، عدم حضوری جنابعالی در جلسات برخی شوراهای عالی، اعلام مواضعی در مخالفت با مقام معظم رهبری و... نکاتی است که در عملکرد شما دیده می‌شود که هر یک از این موارد، به نوبه‌ی خود قابل بحث است!

حال پرسش اینجاست، با این اوصاف با چه کارنامه‌ای کاندید خبرگان رهبری شده‌اید؟ جنابعالی که حتی یکبار در نشست علنی و رسانه‌ای بدون کانالیزه کردن خبرنگاران و فعالان سیاسی حاضر به گفتگو نشدید، چطور می‌توانید خود را نماینده‌ی همه‌ی آحاد مردم بدانید که در جایگاه فقاهت و رهبری نظام بگنجید؟!

به شما پیشنهاد می‌کنیم که اولا در مقام بندگی پروردگار عالم، توبه کنید و بابت کم‌کاری‌ها و تقصیراتی که در دوران مسئولیت خود داشتید طلب آمرزش کنید و در صدد جبران آن باشید.
ثانیا، با اینکه برای جنابعالی که علنا به منتقدان خود توهین می‌کنید و درباره عملکرد خودتان اغراق شده مثبت فکر می‌کنید، سخت باشد پذیرش اینکه در یک جمع رسانه‌ای غیر کانالیزه شده بنشینید و به صحبت منتقدان خود گوش فرا دهید و پاسخگوی آنها باشید، لکن ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت از شما دعوت می‌کنیم که در یک نشست علنی با حضور فعالان تشکل‌های دانشجویی و رسانه‌ای حضور پیدا کنید تا پاسخگوی عملکرد خودتان باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top